#MakerFUN

Daily Challenges

JOIN US FOR DAILY #MAKERFUN ACTIVITIES

Published daily on Brilliant Labs Facebook & Twitter 

9:00AM AST/9:30 NDT 

SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOAL QUESTION OF THE DAY (SDG)

10:00AM AST/10:30 NDT

#MAKERFUN HOUR 

1:00PM AST/1:30 NDT

DIGITAL SKILL TUTORIAL /or 

NATURAL MAKERSPACE ACTIVITY

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle
FlipGrid Icon.png
SDG_ What If_ of the day (1).jpg

Use these daily "What If" questions to engage youth to ask questions and think about how this action would change the present. Challenge youth to research current facts about the question and present their findings and solutions. Learn more about the United Nations SDGs 

ThankYou_for MakerFun.jpg

1 Meter Maker Vehicle

Introduction: Imagine designing or re-engineering cars, trucks or buses you see everyday? Today you can!

Challenge: Build a vehicle that will move using any household items. What will propel your vehicle to move a meter?

Objective: Make something move using a reaction.

Tools: LEGO, elastics, balloons, bottle caps, cardboard, etc.

Véhicule Auto-Propulsé

Introduction: Imaginez que vous conceviez ou réorganisiez des voitures, des camions ou des bus que vous voyez tous les jours ? Aujourd'hui, vous le pouvez !   

Défi: Construisez un véhicule qui se déplacera en utilisant n'importe quel objet ménager. Qu'est-ce qui propulsera votre véhicule pour déplacer un mètre ?

Objectif: Faire bouger quelque chose en utilisant une réaction.

Des outils: LEGO, élastiques, ballons, bouchons de bouteilles, carton, etc.

Build a structure

What is more fun than building a small house for your pet or yourself?  Use any boxes or materials that you have in your home to build a structure. Engineering process. How will you make changes to your design to improve the structure? 

Bâtir une structure

Quoi de plus amusant que de construire une petite maison pour votre animal de compagnie ou pour vous-même? Utilisez les boîtes ou les matériaux que vous avez chez vous pour construire une structure! Processus d'ingénierie:

 

Comment allez-vous modifier votre conception pour améliorer la structure?

Creating you and co.

Imagine you had a logo for a  company that represented your individuality and helped out in your community. What would be your purpose? How can colors affect our message or image? We are often attracted to different colors. The colors of the rainbow, the tints of the colors (pale vs dark), the monochromatic (one color), the primary colors (blue-red-yellow) and the secondary colors (orange-green-purple)attract us all in different ways. What colors would you choose to represent you?

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians.

Create Teachable Moments Guide

La création de Vous et Cie.

Imaginez que vous ayez un logo pour une entreprise qui représente votre individualité et qui aide à votre communauté. Quel serait votre objectif? Comment les couleurs peuvent-elles affecter notre message ou notre image? Nous sommes souvent attirés par des couleurs différentes. Les couleurs de l'arc-en-ciel, les teintes des couleurs (pâle ou foncé), le monochrome (une couleur), les couleurs primaires (bleu-rouge-jaune) et les couleurs secondaires (orange-vert-violet) nous attirent tous de différentes façons. Quelles couleurs choisiriez-vous pour vous représenter?

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Questions pour moments d'apprentissage.

Build a home composter

Create a backyard composter that could divert most if not all of your vegetable food waste from the landfill. This is a project in three stages. (1) Identify food waste in your household that could be easily diverted. (2) Create a container/space inside your house easily accessible to you food preparation area, where your vegetable waste can be stored short term before moving to your main composter. (3) Identify a space and gather materials for your outside composter area.

 

Learn to make a composter

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians. 

Teachable Moments Guide 

​​Construire un composteur domestique

Créez un composteur de jardin qui pourrait détourner la plupart et même tous vos déchets alimentaires végétaux du dépotoir. Il s'agit d'un projet en trois étapes. (1) Identifier les déchets alimentaires de votre foyer qui pourraient être facilement détournés. (2) Créer un contenant facilement accessible à votre zone de préparation des aliments, où vos déchets végétaux peuvent être stockés à court terme.  (3) Identifiez un espace et rassemblez les matériaux pour votre zone de compostage extérieure.

Créez un composteur de jardin

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions ! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Questions pour moments d'apprentissage

Build a working submarine

You’ve probably made a boat that floats, but how about a working submarine! Submarines are used by scientists, explorers, and even the Navy to travel underwater. Without submersible vehicles, we would never have discovered bioluminescent fish, such as  the anglerfish. What other amazing features do you think are left to discover? In today’s activity, you’ll be creating a prototype of a submarine that can dive and resurface!

Check out this link for an idea of what you can build!

Ready to test your design? Check out this video! 

Find out how scientists and students are using technology and creativity to explore oceans

Submarine Design Thinking Guide

Construisez un sous-marin fonctionnel

Vous avez probablement déjà fait un bateau qui flotte, mais que diriez-vous d'un sous-marin fonctionnel! Les sous-marins sont utilisés par les scientifiques, les explorateurs et même la Marine pour voyager sous l'eau. Sans véhicules submersibles, nous n'aurions jamais découvert de poissons bioluminescents, comme la baudroie. Quelles autres fonctionnalités étonnantes pensez-vous qu'il reste à découvrir?Dans l'activité d'aujourd'hui, vous allez créer un prototype de sous-marin qui peut plonger et refaire surface!

Suivre ce lien pour une idée de ce que vous pouvez construire! 

​Apprenez comment les scientifiques at les étudiants explorent l'océan en utilisant de nouvelles technologies.

 

Guide du processus de design pour l'activité sous-marine

Voir la vidéo ici