Hamburger_Menu_1.png
SDG_ What If_ of the day.jpg

Use these daily "What If" questions to engage youth to ask questions and think about how this action would change the present. Challenge youth to research current facts about the question and present their findings and solutions. Learn more about the United Nations SDGs 

JOIN US FOR DAILY #MAKERFUN ACTIVITIES

Published daily on Brilliant Labs Facebook & Twitter 

9:00AM AST/9:30 NDT 

SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOAL QUESTION OF THE DAY (SDG)

10:00AM AST/10:30 NDT

#MAKERFUN HOUR 

1:00PM AST/1:30 NDT

DIGITAL SKILL TUTORIAL /or 

NATURAL MAKERSPACE ACTIVITY

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle
FlipGrid Icon.png

DAILY 

CHALLENGES

Quelle marinade!

Aujourd'hui, le #FunCréatif est: Conservons nos aliments! Créez vos propres aliments marinés pour réduire le gaspillage de nourriture.

Regardez cette vidéo pour en savoir plus.

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.​

Lunch is Just a Forage Away!

Today's #MakerFun: Let’s get outside and discover all the delicious food we can pick ourselves!

Spotting safe and in season food is easy and fun! Every season has delicious and free food, if you know what to look for! What grows close to you that is edible and in season?

Watch this video for more. 

Learn more.

 

A quick guide to foraging.

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians.

 

Create Teachable Moments Guide

La collation est prête pour la cueillette!

Le défi #FunCréatif d’aujourd’hui: Sortons dehors et découvrons tous les délicieux aliments que nous pouvons cueillir nous-mêmes! Repérer des aliments sûrs et de saison est facile et amusant! Chaque saison propose son lot d’aliments délicieux et gratuits, si vous savez quoi chercher! Qu'est-ce qui pousse prêt de vous qui est comestible et en saison?

Regardez cette vidéo pour en savoir plus.

Repérer des aliments sûrs et de saison.

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

 

Questions pour moments d'apprentissage.

Sidewalk Chalk Code Game

Today’s #MakerFun: Sidewalk Code Game:  Don’t you love playing, running and jumping outside? Create a coding game using symbols, colors or verbal commands to direct a friend or family member on what to do.

Watch this video for more.

Homemade chalk recipe.

Apprendre la programmation par le jeu!

Le défi #FunCréatif d’aujourd’hui: Apprendre la programmation par le jeu!

N'aimez-vous pas jouer, courir et sauter dehors? Créez un jeu de codage en utilisant des symboles, des couleurs ou des commandes verbales pour indiquer à un ami ou à un membre de votre famille ce qu'il doit faire.

Regardez cette vidéo pour en savoir plus.​

Recette pour craie faite maison.

Natural code

Math is everywhere! Explore mathematics in nature with us today and learn more about the Fibonacci sequence and creating our own visual patterns with Scratch.

Watch this video for more.

What are the fibonacci numbers?

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians.

Create Teachable Moments Guide

Code naturel

Les mathématiques sont partout! Explorez les mathématiques dans la nature avec nous aujourd'hui et apprenez-en davantage sur la séquence de Fibonacci et sur la création de nos propres motifs visuels avec Scratch.

Regardez cette vidéo pour en savoir plus.

Que sont les chiffres fibonacci?

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Questions pour moments d'apprentissage.

Binary Calligraphy

Today's #MakerFun: Binary Calligraphy Art!
Choose a United Nation SDG that you feel passionate about. This could be a change that you would like to see in the world or around you. Create a short message that represents the SDG - this could be a word, sentence, or call-to-action. You will then turn that message into an original piece of art using binary calligraphy.
Watch this video for more.

What are binary numbers?

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians.

 

Create Teachable Moments Guide

Calligraphie binaire

Aujourd'hui, le défi #FunCréatif : L'art de la calligraphie binaire!
Choisissez un ODD des Nations Unies qui vous passionne. Il pourrait s'agir d'un changement que vous aimeriez voir dans le monde ou autour de vous. Créez un court message qui représente le ODD - cela peut être un mot, une phrase ou un appel à l'action. Vous transformerez ensuite ce message en une œuvre d'art originale en utilisant la calligraphie binaire. 

Regardez cette vidéo pour en savoir plus.

 

Que sont les nombres binaires?

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Questions pour moments d'apprentissage.

1 / 3

Please reload

Fantaisie inspirée des maths

#FunCréatif d’aujourd’hui: L'art du papier en spirale inspiré par les mathématiques! Vous voulez voir la beauté des mathématiques dans une création artistique? Créer une “math-nifique” pièce utilisant l’algèbre?  Il vous suffit d'assigner la couleur et la longueur de votre papier comme variables dans votre équation.

 

Tout sur le quilling! 

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Questions pour moments d'apprentissage.

Communiquer avec les structures dans la nature

Aujourd'hui, c'est #NaturalMakerFun : Les Inuits sont des créateurs traditionnels qui utilisent les ressources de la terre. Inspirez-vous de la culture inuit et sortez créer un inuksuk ou structure.

Regardez ceci >> https://youtu.be/zQIxLcei75w

Culture et structures de pierre

Educ-Art

Le défi #FunCréatif du jour: Montrez ce qu'est une éducation de qualité à travers les oeuvres d’art que vous créez. Pensez-vous que tous les enfants du monde ont accès à une éducation de qualité? Trouvez maintenant un moyen d'exprimer, à travers une œuvre d'art que vous créez, ce que l'éducation de qualité signifie pour vous.

Regardez ceci >> https://youtu.be/HAG_eUtQHtI

Éducation de qualité: Pourquoi est-ce important?

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Créer pour inspirer le changement...

Les citations ont une façon magique d'inspirer les gens à faire des changements positifs! Aujourd’hui, #FunCréatif: Que diriez-vous d'en associer une à une œuvre d'art pour éveiller la conscience des gens aux objectifs des ODD!

Apprendre >> https://www.un.org/sustainabledevelopment/fr/student-resources/

Regardez ceci >> https://youtu.be/Y5guiT2T_W0

Cliquez ici pour actions quotidiennes.

 

Citations pour Changement

 

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Questions pour moments d'apprentissage.

Le monde, un gigantesque terrarium!

#LaboCréatifNaturel d’aujourd’hui:  Les écosystèmes sont une communauté d'organismes vivants (plantes, animaux, etc.). Les cycles des nutriments et les flux d'énergie relient chaque partie de l'écosystème entre elles. 

Regardez ceci >> https://youtu.be/8bQFjcMSc3s

Guide des terrariums.

Que la force soit avec vous

Aujourd'hui, le défi #FunCréatif : Utilisez la Force. Il y a des forces invisibles tout autour de nous. Pouvez-vous les utiliser pour faire un mouvement de droïde?
"Espoir". - Leia Organa
Regardez ceci >> https://youtu.be/B5VMYeMn6O4

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Questions pour moments d'apprentissage.

Sois un Fabricant, un Vidéo Collaborative

L'internet est plein d'inspiration.  Dans l'esprit du livre "Be A Maker", utilisez les instructions ci-jointes pour nous aider à partager comment votre identité de fabricant et vos compétences de fabricant peuvent contribuer à rassembler votre communauté. Jetez un coup d'œil et faites-nous savoir quand vous aurez téléchargé votre engagement de créateur.

Pièce et paix- Ensemble!

Imaginez un monde où la violence n'existe pas et où les gens peuvent vivre librement sans inquiétude. Le défi #FunCréatif d'aujourd'hui vous permettra de faire de cette vision une réalité en diffusant le message de paix.


Regardez ceci >> https://youtu.be/rW_oPmUDwLw

Aidez votre apprenant avec ces 6 questions! Des questions de réflexion sur le processus de design pour les parents/tuteurs.

Questions pour moments d'apprentissag

La vie en 2020: Défi de la capsule du temps

Le défi #FunCréatif #LaboCréatifNaturel d'aujourd'hui est de créer et d'enterrer/cacher une capsule temporelle qui partage des informations sur la vie d'un jeune en 2020, sur l'état actuel de notre climat et sur nos actions pour le climat par le biais d’objets, de lettres, de photos, d’articles ou tout autre chose que vous aimeriez y inclure!


Regardez ceci: https://youtu.be/3VUXCdcNsiQ

Déconstruit un Jouet + Circuits de TinkerCAD

1 / 2

Please reload

DAILY 

CHALLENGES

more>>

ETHICAL ZOO

Introduction: How can we design spaces to be more ethical and better consider animal wellbeing? How can we ensure that animals are loving and adjusting their new habitats? Animals have feelings, the same as us humans; they feel pain, love, loneliness. How can we help them and learn from them?

Challenge:  What is your favourite animal? What do they enjoy doing? Where are they from and what is their natural habitat? What can they be missing from home? Can you design an ethical, fun, environment for them? What would a lion or penguin miss and love to do?

Objective: Design and create a prototype of a healthy, happy, zoo environment for your favourite animal.

Tools: Pencils, paper, cardboard, tape, scissors, recyclables, other items you have in your house.

Prep: After you sketch out your idea on paper, find some clean and dry recyclables to create your prototype. Have an adult help when you need.

Resources:  

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians. 

Teachable Moments Guide 

CREATE YOUR OWN NATURE TRAIL

Introduction: Learn how to identify birds and plants and insects  in your own backyard, or even from your living room! Create a nature trail in your own backyard, or right inside your house! Let’s get to know the natural world that we live in.

Challenge:  What plants, animals and insects can you already identify? How many new species can you observe? How can you share this knowledge with others?

Objective: Create a nature trail in your backyard based on what you have observed, so others can learn about the environment they live in. Can you create an indoor nature trail? Identify house plants, what plants or animals did the fibers in your carpets or cushions come from? What birds can you see from your window?

Tools: Paper, colouring materials, pens and pencils, resources for researching your findings.

Prep: Take a walk through your backyard or living room. Take notes in your exploration journal and draw pictures of what plants, animals or insects you observe.

Resources:  Learn more about plants and birds.

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians. 

Teachable Moments Guide 

TAKING YOUR SENSES FOR A WALK

Introduction: How can we relate to nature’s beauty and wonders? What can we learn from nature? How does spending time with nature promote mental, physical and spiritual health? Why connecting with nature builds resilience to stress and helps understand emotions?

Challenge:  

Go on a sensory walk outside or take your eye for a walk from the window of your home. Grab your drawing tools to capture nature’s beauty.

Be Mindful: Take long breaths, inhale and exhale slowly. Feel your feet on the ground. Look around and let your senses explore. Admire, appreciate, smell, feel and then connect.

Be Observant: Scan the object with your eyes noticing all the details and draw it without looking at the paper.

Be Creative: Create a 3D model inspired from your objects.

Objective: Feel and capture the beauty of a natural object through senses and create a 3D model of it.

Tools: Paper and a pencil, exploration journal, craft or natural materials

Prep: Pause and be aware of what you see, feel, hear, and smell.

 

Focus: Put your pencil through a sheet of paper, this will block your eyes on seeing the drawing so that you can focus on appreciating the object in front of you.

Resources: 

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians. 

Teachable Moments Guide 

SHORTEN THE DISTANCE FROM SEED TO PLATE

Introduction: Access to fresh fruits and vegetables all year requires produce to be flown or trucked many distances. How can we grow our own food and provide our communities with environmentally friendly and healthy choices?  Imagine if you could grow your own favorite produce, what would it be?

Challenge:  Can you build a greenhouse that will allow you to grow your favorite produce? How big will it have to be? Where will it be located?  How long will it take for your produce to mature?

Objective: Design and build a mini greenhouse that will start the growth of your favorite produce.

Tools: You will need something for the base, clear plastic or some type of clear weather barrier, soil, water and either seeds from the store, or seeds from produce you have in your fridge.

Prep: Find the perfect spot for your mini greenhouse. It can be either inside or outside.

Resources:  

 

How and why should food be considered within the climate policies of cities?

Help your learner with these 6 questions! Design Thinking Questions for Parents/Guardians. 

Teachable Moments Guide 

BUILD A WORKING SUBMARINE

Introduction: You’ve probably made a boat that floats, but how about a working submarine! Submarines are used by scientists, explorers, and even the Navy to travel underwater. Without submersible vehicles, we would never have discovered bioluminescent fish, such as  the anglerfish. What other amazing features do you think are left to discover? In today’s activity, you’ll be creating a prototype of a submarine that can dive and resurface!

Challenge:  Experiment with buoyancy and build a working model submarine prototype! What features could it have that would help it find new animal species?

Objective: Build a submarine that can dive and resurface.

Tools: Pop/juice/water bottles, tape, model clay (optional) plastic tube, coins or small rocks, decorations

Prep: Gather the required materials. A bathtub or a basin of water will be needed to test your design.

Check out this link for an idea of what you can build!

Resources: